Proposem un llibre. “La Veritat sobre le cas Harry Quebert”

quebertAutor: Dicker Joël

Títol: La Veritat sobre el cas Harry Quebert

Barcelona: La Campana, 2013

Consulteu el Catàleg

Som al 2008. En Marcus Goldman, l’estrella més jove de les lletres americanes, no aconsegueix escriure la seva segona novel.la. Però en plena crisi d’inspiració li arriba la notícia: el seu amic i antic professor a la universitat, l’escriptor de culte Harry Quebert, és acusat d’haver assassinat, fa molt de temps, una noia de 15 anys amb qui va mantenir en secret una relació amorosa quan ell en tenia 34.

(Extret de La Campana)

A la novel·la, hi trobareu descrit el New Hamshire de John Irving i també hi trobareu semblances amb clàssics com Lolita de Nabokov. Referents de l’autor, potser? Al meu entendre és una bona novel·la, ben construïda i amb els ingredients necessaris per a aconseguir que, quan entres en la història, no puguis deixar de llegir.

Es combinen força bé els dos fils narratius: el present del protagonista i el passat dels seu professor i amic. Els punts febles són alguns dels personatges i també alguns diàlegs que m’ha semblat gratuïts.

Malgrat aquests punts febles, he gaudit molt de la lectura que m’ha durat quatre dies de res.

Les vostres opinions a Bibliolloret: què has llegit?

La Rosa M. diu:

Tota una novetat, ja que es va fer la primera edició el mes passat (juny 2013). Té 680 planes plenes de literatura fresca, interessant i bona; vaja, com per posar-se sota l’ombra d’un bon arbre i gaudir. Enganxa molt, us aviso […] L’he trobat una bona lectura d’evasió ben tramada i ben escrita.

La Maria diu:

Molt però que molt bé. Del tot recomanable. Res és el que sembla…

La Roser diu:

Geniaaaal!!! El vaig llegir fa un parell de mesos, i em va tenir molt enganxada!!!

La Rosana diu:

A mi em va avorrir una mica al principi. Tot el tema de l’escriptor i la pàgina en blanc se’m va fer moooooooolt llarg!, però vaig insistir per les bones crítiques generals. Finalment sí que em va enganxar, i cap al final sí que vaig haver de fer marató per acabar-lo. Em sorprèn bastant que un escriptor suís recreï de manera tan fidel la societat nord-americana. Sembla escrita per un nadiu.

Lidia B.
Participa a Bibliolloret: Què has llegit?

Anuncis

Deixa un comentari

