Proposem un llibre: “El Joc de Sade”

Autor: Esteve, Miquel

Títol: El Joc de Sade

Barcelona: Ediciones B, 2013

Consulteu el Catàleg

Miquel Esteve, en una entrevista publicada per L’illa dels llibres,  defineix així la seva novel·la:

És tridimensional. Primer: hi ha erotisme i sexe explícit, es combina una historia d’amor amb una de desamor; en segon lloc hi rau intriga i thriller perquè hi ha una trama amb un assassinat i girs inesperats i finalment per a paladars més exigents hi ha un rerefons moral i sofrologic, perquè el personatge juga “el joc” ideat pel marquès fent ascesi dels seus propis valors, una ruta entre el be i el mal, la Vida mateixa…

Vaig començar a llegir El Joc de Sade després de veure la videorecomanació de la Rosana Andreu de la Biblioteca de Cambrils i, com que jo no ho podria explicar millor, aquí us la deixo:

M’ha agradat molt com es percep la fascinació (a mi sempre m’ha fascinat) que el Marquès de Sade exerceix sobre aquells que el descobreixen, aquella barreja entre atracció i repulssió… Tal com el descriu l’autor en la mateixa entrevista:

Fascinant i repulsiu alhora. Brillant i d’ànima corcada per la supèrbia i l’hedonisme. Una ploma excel·lent (“Aline y Valcour” o “La filosofía en el tocador”) i un home controvertit. Un moralista trampós que te la gosadia de simplificar moralment els camins a seguir en la vida amb Justine (virtut) i Juliette (vici).

La veritat és que jo he gaudit molt llegint perquè “res és el que sembla” 😉

En acabar el llibre, vaig tenir la sensació que no sabia quin era el gènere de la novel·la, eròtica? negra? les dues coses? Una mica com si em faltés alguna cosa. Després, aquell final obert… hi hauria segona part?

Si acabeu de llegir l’entrevista (us ho recomano), veureu que sí que hi haurà segona part! Jo, em quedo més tranquil·la! 🙂

Crec que és una molt bona alternativa a les novel·les eròtiques tallades pel mateix patrò de Les Cinquanta ombres d’en Grey, si és que ja en teniu prou, sense oblidar el plus que ens ofereix com a novel·la negra.

Lidia B.
Participa a Bibliolloret: Què has llegit?

2 pensaments sobre “Proposem un llibre: “El Joc de Sade”

  1. rosana diu:

    moltes gràcies per recomanar un llibre que ens encanta d’un autor magnífic, i també per enllaçar amb el nostre Canal Youtube. Ja saps que m’encanta la feina que feu a Lloret.
    Salutacions des de Cambrils!

    • lidiabart diu:

      Gràcies a vosaltres, Rosana, per tot. Tenim la sort d’estar connectats i poder compartir les cosetes que fem. Ho hauríem d’aprofitar més! 😉

Deixa un comentari

