Les vostres propostes: “Conversación en la catedral”

ImatgeAutor: Vargas Llosa, Mario

Títol: Conversación en la catedral

Madrid: Alfaguara, 2008

Consulteu el catàleg

Conversación en la Catedral és un llibre de lectura podríem dir complexa, si més no fins que portes una estoneta llegint-lo. Al menys és  el que em va passar a mi.
Si no recordo malament, el llibre tracta de dues persones que no es veien feia temps i comencen a xerrar en un bar. L’acció està situada al Perú, entre els anys 1948 i 1956, sota la dictadura de Manuel Odría.

Per a mi, el millor d’aquest llibre no es l’historia en si, que també, sinó la manera d’explicar-la, escriure-la i, sobretot, com està estructurada.

M. Vargas Llosa, tot i no tenir molt bona premsa per les seves posicions polítiques, és, com va dir Roberto Bolaño, probablement el millor escriptor llatinoamericà del S.XX en llengua espanyola. El recomano molt.

Juanma Morer

Participa a Biblioteca Lloret de Mar. Què has llegit?

3 pensaments sobre “Les vostres propostes: “Conversación en la catedral”

  1. lidia bartolomé diu:

    Hi estic d’acord!

    Malgrat que Vargas Llosa, com a personatge, em posa prou nerviosa (per explicar-ho d’alguna manera), com a escriptor em fa perdre el món de vista (i jo no em concentro fàcilment). Alguna de les seves obres, especialment “La Fiesta del Chivo” m’han portat a conèixer i llegir altres autors i a aprofundir tant en la història com en la literatura.

    Una molt bona proposta! 🙂

  2. Juanma Morer diu:

    Tens raó, jo he llegit articles d’ell que m’han posat dels pels,però tenim de separar conceptes. D’alguna manera, sembla que l’esquerres, s’han apropiat de la cultura en general, i tenim de ser autocrítics amb aixó. A més a més, Vargas. Llosa es el que es diu un Liberal, concepte més que manipulat per esquerres i dretes i, que si tens ganes de buscar la definició de Liberal i les seves variants, no se tu, però jo em vaig en dur algunes sorpreses.. Vaja, que no te rés a veure ni amb fatxa ni amb el neoliberalisme salvatge aquest que estem patín ara.
    En tot cas, per els que ens agrada la literatura amb majúscules, es un plaer llegir a aquest brillant escriptor. Jo no he llegit “La fiesta del Chivo”, però si t’agrada en Vargas Llosa, prova de llegir “Conversación en la Catedral”, per a mi va ser brutal.
    Salut,.

  3. Cris diu:

    Confesso que Vargas Llosa em genera urticària per la seva ideologia, però m’heu convençut. Me l’apunto a la llista de pendents!

Deixa un comentari

